Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2007 13:59 - липста на PR в спортнитe медии на България
Автор: kravata Категория: Спорт   
Прочетен: 478 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 11.07.2007 14:04


Този блог е част от деветата лятна школа по PR в НБУ проведена от 9-11 юли 2007 година

Повечето трезвомислещи хора в България знаят, че PR e професия, която вече набира скорост, и скоро ще бъде задължителен стадий за една добре функционираща фирма. Не така, обаче стоят нещата в спортните медии на страната ни. Ако някой реши да се сдобие с подробна информация за дадена материя  на спорта ще остане доста разочарован, тъй като телевизиите, вестниците и всички останали медии са доста прозрачни в някои области на спорта. За това PR е длъжност, която може най- обстойно и коректно да осъществява връзките с отделните инстанции. Но уви в българските спортни медии тази професия все още не се котира.

       Ще започна от вестниците. Първият футболен всекидневник „ Меридиан Мач „ е създаден преди 13 години, но и до днес няма пресаташе, незнайно защо. Липсата на такъв служител във вестника се отразява много зле в професионално естество. Като пример ще дам, че първият футболен всекидневник  в България от близо два месеца не се разпространява в провинцията. Множеството читатели на „Меридиан Мач „ непрекъснато звънят в редакцията на всекидневника, но от офисите на изданието така и не дават точна информация,  защо вестникът не се разпространява масово извън София. В интернет сайта на първият футболен всекидневник, също няма нищо написано за броевете полагащи се на читателите извън столицата на България. Точно в такъв момент най – ясно се вижда, че в днешно време PR e задължителна длъжност в спортните медии.

        Друг основен фактор, който изисква пресаташе в дадена спортна медия в България е, че в много случаи авторът на дадена статия, която не трябва да се публикува или не е истина не се подписва под написаното от самия него. Много пъти в редакциите на водещите спортни издания у нас постоянно звънят засегнати хора от някоя публикация на даден автор. След разговор с журналист от екипа на изданието, засегнатият читател не получава отговор, кой всъщност е написал статията, която  го е засегнали. Тук отново се вижда, че липсва отговорен фактор – PR. Пресаташето трябва да изясни дадената ситуация, и да даде точен отговор на човекът, който не е доволен от написаното във вестника, и човекът публикувал статията да носи своята отговорност.

       Нека погледнем и към телевизиите със спортни предавания и емисии. Единствената медия, която излъчва двубоите от груповата фаза на Шампионската лига е BTV. Спортната редакция на най – гледаната частна медия има много добре сработен екип в лицето на директора Красимир Минев, Тодор Кирков, Алекси Сокачев, Васил Делов и други, но и тук човекът връзки с обществеността липсва, което също е голям минус за сработеният колектив. Ето едно доказателство за това, че пресаташето е важна част от един екип. Ако съм в движение и нямам интернет, и случайно не сам гледал рекламата предишните дни за предстоящият двубой от най – комерсиалният турнир в Европа, а именно Шампионската лига, няма как да разбера кой мач ще гледам тази вечер по телевизията. Един телефон на PR на спортната редакция на BTVби ме улеснил, но уви такъв работник в медията няма, което показва, че тази професия е задължителна в една добре сработена редакция.

       От друга страна повечето спортни предавания и емисии по дадена медия са доста сгъстени, което кара ТВ – запалянкото да иска повече информация за даден казус. За по – обстойни детайли зрителят няма към кого да се обърне, като от офисите на медиите повечето пъти казват, че журналистите от спортната редакция са пресконференция, на тренировка на даден отбор, на посрещане на някоя звезда на летището и т.н. Така, че независимо , че живеем в ХХI – век и има доста нови информационни технологии едно е ясно – удобството на PR в една спортна медия е обезателно.

 



Тагове:   България,   медии,


Гласувай:
0




1. radost4e - :)
20.07.2007 23:25
Нещо не съм съгласна със задачите, които възлагате на PR-a. Относно случая с Меридиан Мач - не мисля, че PR се занимава с това къде се разпространява вестника. В примера с bTV - според Вас се очаква PR-a да съобщава по телефона програмата на ТВ?
Интересни размисли!
цитирай
2. анонимен - Подкрепям Ви! Аз също се въртя в този инфо ад
05.08.2007 21:40
Да, на ваша страна съм!
Омръзна ми и не зная към ко да се обърна. Интернет също не е достатъчен източник на инфо.
Продължавайте! С Вас съм. Цекина
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kravata
Категория: Спорт
Прочетен: 6542
Постинги: 1
Коментари: 2
Гласове: 19
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031